Du är välkommen till nätverksträff för inköp den 9 april kl 09-12. Temat för träffen är Den digitala inköpsprocessen – Var står vi idag och vad behöver vi göra?
På vår förra träff tittade vi framåt och identifierade några tydlig trender inom inköpsområdet. Fokus låg på hur AI-utvecklingen skulle kunna stötta en framtida inköpsprocess. Många har ännu inte omfamnat idén med att ta hjälp av AI i sin arbetsprocess men ändå sett fördelarna med en digitalisering. Just digitaliseringen inom inköpsprocessen kan vara mångfacetterad och stötta i allt från ett användarvänligt affärssystem, där man bland annat lägger inköpsorder och har koll på lager, till stödsystem som förenklar analyser av inköpskategorier och annan data.
Syftet med denna nätverksträff är att identifiera ert nästa steg i digitaliseringsprocessen, AI-relaterat eller ej, och låta er diskutera med kunskap om genomförda projekt eller med en brinnande vilja att förändra.
Program
09.00 - 09.15 Inledning
09.15 – 09.45 Hur gör de som har kommit längst?
09.55 – 11.20 Varje företag får ca 15 min på sig att beskriva nuläge och vart man vill nå.
11.20 – 12.00 Summering och avslut
Praktisk information
Datum: 9 april
Tid: 09.00 - 12.00
Plats: Teams (länk skickas ut via mejl dagen innan träffen)
Nätverksledare: Bengt Gebert, bengt.gebert@iucsyd.se
KLICKA HÄR FÖR MER INFORMATION
Har du några frågor eller funderingar inför träffen är du varmt välkommen att kontakta Yra Olsen Öbrink på 072-711 17 18 eller yra.obrink@iucsyd.se